Vad är Deep Learning?


Allt eftersom att forskning inom artificiell intelligens går framåt, utvecklas nya subkategorier som går in på ytterligare detaljnivå. En av de mest spännande är Deep Learning.

Djupa kundinsikter och snabba åtgärder

Djupa kundinsikter och snabba åtgärder

Deep Learning används idag att av många välkända företag. Google använder till exempel Deep Learning i deras algoritmer för röst- och bildigenkänning.

Konvertering och köparens resa

Konvertering och köparens resa

Retailbranschen har också upptäckt vilka fördelar det finns att hämta i Deep Learning. Den stora inspirationssidan och idékatalogen Pinterest planerar att använda Deep Learning-algoritmer för att söka igenom nätet och para ihop collage av bilder på Pinterest med sidor där specifika produkter kan köpas.

Fortsatt investering och gemensam utveckling

Fortsatt investering och gemensam utveckling

De investeringar och satsningar som görs av storföretagen banar väg för standardiserade lösningar för Machine Learning och Deep Learning som kan integreras av och gynna alla typer av företag i samtliga branscher.

Så används Deep Learning

Spår av Deep Learning finns idag att hitta hos många välkända företag.Google använder Deep Learning i deras algoritmer för röst- och bildigenkänning. Netflix och Amazon använder Deep Learning för att samla data på kunder och ge förslag på nya böcker, filmer eller serier. På samma sätt är det Deep Learning som ligger bakom Spotifys skräddarsydda spellistor som de rekommenderar till respektive användare.

För läkemedelsföretag och vårdinstitutioner möjliggör Deep Learning personligt anpassad vård samt snabbare och mer träffsäkra diagnoser. I samtliga fall handlar det i grund och botten om att bli bättre på att förutse användares behov och därefter skapa nya erbjudanden och arbetssätt.

I mars 2016 gick en av de större operatörerna ut med att de kommer att använda Deep Learning för att förbättra sin kundservice och resursplanering. Med hjälp av Deep Learning får företaget djupa insikter om när, var, hur och varför kunderna kontaktar kundtjänst. Det handlar även om att skapa en bättre kundupplevelse genom att snabbare upptäcka, åtgärda och förebygga nätverksfel.

Vill du ta reda på hur ni kan komma igång med Deep Learning?

Med UCITs samlade kunskap kan vi hjälpa er att ta reda på hur ni skapar bättre digitala möjligheter. Låt oss vara med och ta er in i framtiden!
Se våra tjänster

Guide: Deep Learning


Ladda ner en sammanfattning om vad Deep Learning innebär, vart det kommer ifrån och hur ni kan påbörja arbetet.

Till guiden